Общее·количество·просмотров·страницы

Індивідуально-групові заняття 11-Б

 29.10.20.

Виконайте тестові завдання

Відповіді надсилайте на електронну пошту.

Оцінки будуть виставлені за українську мову

ТЕСТ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

Частина 1 

Українська мова 

Завдання 1–7 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді та позначте його в бланку А згідно з інструкцією. Не робіть інших позначок, тому що комп’ютерна програма реєструватиме їх як помилки! 

Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А

Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей 

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7. 

(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi, наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс. 

 

1. У переносному значенні вжито в тексті виділене слово 

А бурий ведмідь

Б  нашорошене вухо

В диких бджіл

Г живими зморшками 

 

2. Фразеологізмом є вжитий у тексті вислів 

А наближаєшся до ведмедя

Б нашорошене вухо

В гріх не поласувати

Г кинути око

 

3. Окремо в цьому тексті пишуться слова 

А з/далеку 

Б вві/сні 

В в/зимку

Г у/перед

 

4. Прийменником є виділене слово

А як бурий ведмідь 

Б ген-ген уперед

В перед тобою

Г не бачиш

 

5. Вставне слово вжито в реченні 

А другому 

Б третьому

В четвертому 

Г п’ятому

 

6. Однорідні означення вжито в реченні 

А другому 

Б четвертому 

В шостому 

Г сьомому 

7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні 

А другому 

Б третьому 

В шостому 

Г сьомому 

 

Завдання 8–23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді та позначте його в бланку А згідно з інструкцією. Не робіть інших позначок, тому що комп’ютерна програма реєструватиме їх як помилки! 

Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А

Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей.

 

8. Власну назву написано правильно в усіх словосполученнях у рядку 

А драматург Микола Куліш, князь Юрій довгорукий 

Б доба Відродження, Д. Бантиш-каменський

В Франківські рядки, метро Лівобережна

Г «Слово про закон і благодать», битва під Жовтими водами

Д Національний технічний університет, Республіка Білорусь

 

9. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку 

А вишен..ці, сторон..ці, читал..ня

Б маршал..ський, міл..ярд, п’ят..сот

В забуд..те, л..лється, крад..кома

Г рибал..ство, погод..ся, купал..ський

Д нян..чин, обвін..чати, устан..те

 

10. Граматичну помилку допущено в рядку 

А ще не висохли чорнила 

Б найменш вдалий

В оберігаймо природу 

Г чотирьохсот воїнів

Д Шевченкового краю

 

11. Префікс при- треба писати в усіх словах у рядку 

А пр..чинити, пр..білений, пр..хороший

Б пр..старілий, пр..купити, пр..множити

В пр..казати, пр..рва, пр..сохнути

Г пр..темняти, пр..багатий, пр..боркити

Д пр..метаний, пр..багато, пр..соромлений 

 

12. Неправильно утворено ім’я по батькові 

А Іллівна

Б Юрієвич

В Семенівна

Г Анатолійович

Д Анатоліївна

 

13. Закінчення має іменник у рядку 

А вступне слово Петра Хорошенк..

Б мальовничого панн..

В стаття Людмили Москаленк..

Г банківського кредит..

Д могутнього Дон..

14. Граматично правильне продовження речення «Опановуючи новий матеріал, …» 

А ніколи не треба поспішати. 

Б у мене виникли запитання. 

В я консультувався з учителем. 

Г важливо звернути увагу на винятки. 

Д варто скласти план заняття. 

 

15. Неправильно побудовано словосполучення 

А чверть на другу

Б за двадцять восьма 

В дві години 

Г десять по сьомій

Д п’ять (хвилин) до першої

 

16. Подвоєння літер відбувається у всіх словах у рядку 

А козач..на, екстрен..ий, неоцінен..ий

Б востан..є, дан..ий, юн..ат

В завзят..я, стат..ей, зав..ишки

Г перед..вер’я, неоцінен..о, стурбован..ість

Д академ..істечко, роз..броєний, заметіл..ю

 

17. Правильно вжито дієслівну форму в реченні 

А Давайте будемо оберігати природу!

Б Підтвердьте свої міркування аргументами.

В Вируште у цікаву подорож Україною!

Г Даш мені свій новий номер телефону?

Д Сплатимо за електроенергію вчасно.

 

18. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки пропущено) 

А Так по зимі приходять весни і по грозі сіяє синь.

Б Коли пролунав грім і задріботів дощ, діти були вже вдома. 

В Буря минеться і знову засяє сонце. 

Г Засівайся щастям, земле і квітчайся для сторіч.

Д Де в сім’ї злагода, там панує любов і множиться радість.

 

19. Літера у ставиться в реченні «Майстерно (1)плітає Є. Гуцало (2) пейзаж різноманітні запахи: «Згадую село, (3) якому ми тоді жили, і (4) моїй уяві постають літні вечори, і (5) душу мою лине елегія смеркання...» на місці цифри 

А 1                       Б 2                       В 3                       Г 4                       Д

 

20. Граматичну помилку допущено в реченні 

А В універмазі продають нові моделі зимового пальто.

Б Ніколи не май звички спізнюватися.

В Давно відомо, що мети досягає наполегливий.

Г Через негоду збори довелося перенести на пізніше.

Д Щоб не захворіти на грип, треба загартовуватися.

 

21. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку 

А пліч/о/пліч, рано/вранці, день/у/день

Б по/моєму, на/гора, любо/дорого 

В будь/що, по/латині, сама/самотою

Г по/братерськи, по/одинці, по/нашому

Д вряди/годи, без кінця/краю, слово/в/слово 

22. Поширеним є речення 

А Вона сиділа склавши руки.

Б Ми з тобою будемо радіти.

В Я буду сумлінним студентом.

Г Сотні птахів почали співати.

Д Нехай кожен із вас відповість.

 

23. Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах у рядку 

А ошатний, вмиваєшся, шум

Б дзвін, кукурудза, підзвітний

В жито, стежці, жебоніти

Г кілька, цікавий, кедр

Д радість, сім, сьомий

 

Завдання 2428 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позна-ченого ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і поставте позначки в бланку А на перетині відповідних колонок і рядків. Усі інші види Вашого запису комп’ютерна програма реєструватиме як помилки. 

 

Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А

Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей 

 

24. З’ясуйте, який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного 

 

Головне речення 

Вид підрядного речення 

А

Б

В

Г

Д

1 У творах В. Шевчука діють герої, … 

2 У Е. Андієвської кожен твір розрахований на те,…

3 ……, поїздка все-таки відбулася.

4 Відкриття меморіального музею відбулося там, …

А з’ясувальне

Б означальне 

В обставинне часу 

Г обставинне місця 

Д обставинне допустове 

1

2

3

4

 

25. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире 

Випадок уживання тире 

Приклад 

1 перед узагальнювальним словом 

2 між підметом і присудком 

3 між частинами складносурядного речення 

4 між частинами безсполучникового речення 

А Чорнобиль — попередження, набат, його уроків людство не забуде.

Б Ще день чи два — і зацвітуть сади.

В І пісні, і приказки – все вражало багатством поезії. 

Г Вовків боятися – в ліс не ходити. 

Д Сила – у правді, а не в торбині банкнот. 

 

А

Б

В

Г

Д

1

2

3

4



26. З’ясуйте вид поданих односкладних речень 

Вид речення 

Приклад 

А

Б

В

Г

Д

1 означено-особове 

2 неозначено-особове 

3 узагальнено-особове 

4 безособове 

А Отак мені доведеться свято зустрічати. 

Б У сусіда розуму не позичиш. 

В Весною в селі встають рано. 

Г Десь недалеко звуки автомобіля. 

Д Подивлюся ще раз на квіти і трави. 

1

2

3

4

27. Доберіть антоніми до поданих слів 

Слово                            Антонім 

1 індивідуальний

2 чистосердний

3 активний

4 ощадливий

А лицемірний

Б інертний

В марнотратний

Г регресивний

Д колективний

А

Б

В

Г

Д

1

2

3

4

 

28. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово) 

(1)Коли б (2)усі (3)одурені прозріли,

Коли (4)б усі убиті ожили,

То небо, від прокльонів посіріле,

Напевно, репнуло б від сорому й хули. 

А прикметник 

Б займенник 

В дієприкметник (форма дієслова) 

Г частка 

Д сполучник

Читання й аналіз тексту 

Завдання 29–36 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант і позначте його в бланку А згідно з інструкцією. Не робіть інших позначок, тому що комп’ютерна програма реєструватиме їх як помилки! 

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання 29–36. 

Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А

Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей 

 

ІСТИНА, ВИСТРАЖДАНА ЖИТТЯМ

(1-4) Колись Сверстюк писав про Сент-Екзюпері: «Для утвердження своїх істин Сент-Екзюпері зробив усе, що міг: він їх вистраждав життям і створив у згоді з ними модель свого життя». Ці слова Євгена Олександровича можна повною мірою адресувати йому самому.

(5-6) Сверстюк має абсолютний літературний слух. Його художні образи народжуються легко й невимушено. Вони завжди точні й доречні. Він бачить те, чого недобачають інші. 

(7-9) Українське суспільство багато втрачає від того, що й досі не надрукували жодної книжки його віршів. Тим часом усі вони — як оригінальні твори, так і переклади класиків — найвищого ґатунку.

(10-15) Його улюблені літературні герої — Дон Кіхот і Гамлет. Про Дон Кіхота йдеться в його майже автобіографічному вірші «Сервантес»:

Скільки ламало життя,

Скільки брало на глум —

Чистим лишився стяг,

Вічним — шляхетний сум.

(16-22) А ось як Сверстюк розглядає гамлетівське запитання: «Питання бути чи не бути означає: бути собою або ніким! Боротись і не приймати або приймати і терпіти все як є, а потім знайти свою фальшиву роль у маскараді навколо влади.

 Бути — це бути

                                      в опозиції, бути зі шпагою.

Бути — значить

         виконувати обов’язок!

(23-30)— Євгене Олександровичу, яку особливу ноту, на Вашу думку, вносить українська література до світової? 

— Здебільшого говорять про особливі мотиви, що зачіпаються в цій літературі, про її дух, який є духом народу. Говорять і про рівень вершинних явищ цієї літератури. Українська література підняла давні образи фольклорні на високий мистецький рівень. Потім — безперервний струмінь романтизму, ідеалізму, духовності, що впливало і на сусідів. Окрім того, українська література вирізняється своєю народністю, що було втрачено державними націями. 

(31-41)— Який стан українського письменства нині і які завдання вирішує сучасна літературна критика? 

— У нас перервано зв'язок поколінь, і це найбільша біда нашої літератури. Спадкоємність у нашій культурі переривалася заборонами. Революція диктувала розрив. «Вишневі садки під сокиру» — це не є у Е. Блакитного тільки фраза, а це дуже широка метафора. М. Хвильовий як трубадур нової літератури мусив різко відмежовуватися від «Катерини» Шевченка. У нього було не тільки «геть від Москви», але і великою мірою «геть від традицій». Потім виродження культури до і після війни. Втрата рівня — це вже розрив. «Маленькі вибухи» під час війни, маленькі спроби говорити своїм голосом — майже в кожного з великих письменників. Усе це було задушено після війни — і ми мали квітуче болото застою. 

От таку літературу ми застали. Батькам не було за що дякувати. 

(42-45) Нині маємо літературу, яка розвивається в умовах свободи. Я би сказав, що свобода слова — це є великий Божий дар, до якого треба повільно підійматися тернистою дорогою. Але спокусити свободою слова рабів — це їх збаламутити. Вони до неї не підіймалися, вони її не завойовували, і вони її не хотіли, і для них вона страшенно обтяжлива. 

(46-48) Тому для багатьох людей, які нині входять у літературне життя, є багато спокус легкої думки, кон'юнктури, більш чи менш прихованої. Уже не кажу про те, що багато соромітних явищ, які були при так званому соціалізмі, нині стали зовсім безсоромними. 

(49-53) Треба виховувати ту аудиторію, яка створює ґрунт для приймання певних вартостей, певних символів і певної мови. Певним чином ми намагалися виробляти таку аудиторію в 60-ті роки — і нині ті люди продовжують приходити на наші вечори. А в молодому середовищі ще не виробився цей інтерес до тем і проблем, які мають існувати в кожному суспільстві. 

(54-62) — Картина, яку ви намалювали, мало втішає... Чи можна сьогодні, по восьми роках незалежності, говорити про відродження духу справжньої української інтелігенції?

— У нас інтелігенція була фактично ліквідована революційною і окупаційною законністю. Були ризиковані спроби відродження інтелігенції всупереч обставинам часу, і була розплата, і залишився посів. Проблема відродження шляхетного типу людини залишається актуальною. І мені дуже неприємно чути, що ті часи, коли треба було страждати, протистояти, закінчилися. Часи вузької дороги нагору ніколи не закінчаться. І це вічна доля людини — нести свій хрест і йти до своєї мети.

                                                                            (Із часопису, 613 слів)

29.            Текст належить до стилю (стилів) мовлення

А  художнього 

Б  публіцистичного

В  художнього і розмовного

Г  публіцистичного і художнього

 

30.            У тексті поєднано жанри

А  нарису й автобіографії

Б  автобіографії й вірша

В  вірша, інтерв’ю і статті

Г  вірша, інтерв’ю й автобіографії

 

31.            У фразі «Вишневі садки під сокиру!» (34-35) Е. Блакитний натякає на ідейний зміст твору письменника

А  М. Меттерлінка

Б  А. Чехова

В  М. Куліша

Г  М. Хвильового

 

32.            Фраза «Маленькі вибухи» під час війни, маленькі спроби говорити своїм голосом — майже в кожного з великих письменників» (38-39) у Є. Сверстюка має значення:

А  письменники писали щиро й правдиво

Б  участь письменників у бойових діях

В  виступи письменників перед бійцями

Г  письменники критикували владу

 

33.            Той факт, що улюбленими літературними героями Є. Сверстюка є Гамлет і Дон Кіхот, свідчить про

А  його захоплення шедеврами світової літератури

Б  високим рівнем його освіченості й інтелігентності

В  співзвучністю його світоглядних позицій з позицією героїв

Г  те, що ці герої давали натхнення йому як письменнику

34.            Головну думку тексту виражено в рядках

А  «Часи вузької дороги нагору ніколи не закінчаться. І це вічна доля людини — нести свій хрест і йти до своєї мети».

Б  «Сверстюк має абсолютний літературний слух. … Він бачить те, чого недобачають інші». 

В  «У нас перервано зв'язок поколінь, і це найбільша біда нашої літератури. Спадкоємність у нашій культурі переривалася заборонами».

Г  Література має «…виховувати ту аудиторію, яка створює ґрунт для приймання певних вартостей і проблем, які мають існувати в кожному суспільстві». 

 

35.            Рядки 31-35 «М. Хвильовий як трубадур нової літератури мусив різко відме-жовуватися від «Катерини» Шевченка» означають, що він орієнтував літературу на

А  модернізм

Б  спадкоємність 

В  розрив з російською літературою

Г  відмежування від світової літератури

 

36.            Українську літературу НЕ відрізняє від інших літератур світу

А  психологізм зображення 

Б  використання фольклорних образів

В  романтизм та ідеалізм

Г  народність

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий