29.10.20.
Виконайте тестові завдання
Відповіді надсилайте на електронну пошту.
Оцінки будуть виставлені за українську мову
ТЕСТ
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Частина 1
Українська мова
Завдання 1–7 мають по чотири варіанти відповіді, серед
яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді та позначте
його в бланку А згідно з інструкцією. Не робіть інших позначок, тому що
комп’ютерна програма реєструватиме їх як помилки!
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А! Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною
формою запису відповідей |
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.
(1)З/далеку гора Княжа як
бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi, наближаєшся до
цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами
ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш
нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей
ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли,
здається, грiх не проснутись i не поласувати духмяними, запашними ягодами та
медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся
в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi
могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на
розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.
1. У переносному значенні вжито в тексті виділене
слово
А бурий ведмідь
Б нашорошене вухо
В диких бджіл
Г живими зморшками
2. Фразеологізмом є вжитий у тексті вислів
А наближаєшся до ведмедя
Б нашорошене вухо
В гріх не поласувати
Г кинути око
3. Окремо в цьому тексті пишуться слова
А з/далеку
Б вві/сні
В в/зимку
Г у/перед
4. Прийменником є виділене слово
А як бурий ведмідь
Б ген-ген уперед
В перед тобою
Г не бачиш
5. Вставне слово вжито в реченні
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
6. Однорідні означення вжито в реченні
А другому
Б четвертому
В шостому
Г сьомому
7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А другому
Б третьому
В шостому
Г сьомому
Завдання 8–23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед
яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді та позначте
його в бланку А згідно з інструкцією. Не робіть інших позначок, тому що
комп’ютерна програма реєструватиме їх як помилки!
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною
формою запису відповідей.
8. Власну назву написано правильно в усіх
словосполученнях у рядку
А драматург Микола Куліш, князь Юрій довгорукий
Б доба Відродження, Д. Бантиш-каменський
В Франківські рядки, метро Лівобережна
Г «Слово про закон і благодать», битва під Жовтими
водами
Д Національний технічний університет, Республіка
Білорусь
9. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх
словах у рядку
А вишен..ці, сторон..ці, читал..ня
Б маршал..ський, міл..ярд, п’ят..сот
В забуд..те, л..лється, крад..кома
Г рибал..ство, погод..ся, купал..ський
Д нян..чин, обвін..чати, устан..те
10. Граматичну помилку допущено в рядку
А ще не висохли чорнила
Б найменш вдалий
В оберігаймо природу
Г чотирьохсот воїнів
Д Шевченкового краю
11. Префікс при- треба писати в усіх словах у
рядку
А пр..чинити, пр..білений, пр..хороший
Б пр..старілий, пр..купити, пр..множити
В пр..казати, пр..рва, пр..сохнути
Г пр..темняти, пр..багатий, пр..боркити
Д пр..метаний, пр..багато, пр..соромлений
12. Неправильно утворено ім’я по батькові
А Іллівна
Б Юрієвич
В Семенівна
Г Анатолійович
Д Анатоліївна
13. Закінчення -а має іменник у рядку
А вступне слово Петра Хорошенк..
Б мальовничого панн..
В стаття Людмили Москаленк..
Г банківського кредит..
Д могутнього Дон..
14. Граматично правильне продовження речення «Опановуючи
новий матеріал, …»
А ніколи не треба поспішати.
Б у мене виникли запитання.
В я консультувався з учителем.
Г важливо звернути увагу на винятки.
Д варто скласти план заняття.
15. Неправильно побудовано словосполучення
А чверть на другу
Б за двадцять восьма
В дві години
Г десять по сьомій
Д п’ять (хвилин) до першої
16. Подвоєння літер відбувається у всіх словах у
рядку
А козач..на, екстрен..ий, неоцінен..ий
Б востан..є, дан..ий, юн..ат
В завзят..я, стат..ей, зав..ишки
Г перед..вер’я, неоцінен..о, стурбован..ість
Д академ..істечко, роз..броєний, заметіл..ю
17. Правильно вжито дієслівну форму в реченні
А Давайте будемо оберігати природу!
Б Підтвердьте свої міркування аргументами.
В Вируште у цікаву подорож Україною!
Г Даш мені свій новий номер телефону?
Д Сплатимо за електроенергію вчасно.
18. Кома перед і ставиться в реченні
(розділові знаки пропущено)
А Так по зимі приходять весни і по грозі сіяє синь.
Б Коли пролунав грім і задріботів дощ, діти були вже
вдома.
В Буря минеться і знову засяє сонце.
Г Засівайся щастям, земле і квітчайся для сторіч.
Д Де в сім’ї злагода, там панує любов і множиться
радість.
19. Літера у ставиться в реченні «Майстерно
(1)плітає Є. Гуцало (2) пейзаж різноманітні запахи: «Згадую село, (3) якому ми
тоді жили, і (4) моїй уяві постають літні вечори, і (5) душу мою лине елегія
смеркання...» на місці цифри
А 1 Б
2 В 3 Г 4 Д 5
20. Граматичну помилку допущено в реченні
А В універмазі продають нові моделі зимового пальто.
Б Ніколи не май звички спізнюватися.
В Давно відомо, що мети досягає наполегливий.
Г Через негоду збори довелося перенести на пізніше.
Д Щоб не захворіти на грип, треба загартовуватися.
21. Через дефіс пишуться всі прислівники в
рядку
А пліч/о/пліч, рано/вранці, день/у/день
Б по/моєму, на/гора, любо/дорого
В будь/що, по/латині, сама/самотою
Г по/братерськи, по/одинці, по/нашому
Д вряди/годи, без кінця/краю, слово/в/слово
22. Поширеним є речення
А Вона сиділа склавши руки.
Б Ми з тобою будемо радіти.
В Я буду сумлінним студентом.
Г Сотні птахів почали співати.
Д Нехай кожен із вас відповість.
23. Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх
словах у рядку
А ошатний, вмиваєшся, шум
Б дзвін, кукурудза, підзвітний
В жито, стежці, жебоніти
Г кілька, цікавий, кедр
Д радість, сім, сьомий
Завдання 24–28 мають на меті встановлення
відповідності. До кожного рядка, позна-ченого ЦИФРОЮ, доберіть відповідник,
позначений БУКВОЮ, і поставте позначки в бланку А на перетині
відповідних колонок і рядків. Усі інші види Вашого запису комп’ютерна програма
реєструватиме як помилки.
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А! Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною
формою запису відповідей |
24. З’ясуйте, який вид підрядного речення можна
приєднати до поданого головного
Головне речення |
Вид підрядного речення |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
1 У творах В. Шевчука діють герої, … 2 У Е. Андієвської кожен твір розрахований на те,… 3 ……, поїздка все-таки відбулася. 4 Відкриття меморіального музею відбулося там, … |
А з’ясувальне Б означальне В обставинне часу Г обставинне місця Д обставинне допустове |
1 |
|||||
2 |
|||||||
3 |
|||||||
4 |
25. Доберіть приклад до кожного випадку вживання
тире
Випадок уживання тире |
Приклад |
1 перед узагальнювальним словом 2 між підметом і присудком 3 між частинами складносурядного речення 4 між частинами безсполучникового речення |
А Чорнобиль — попередження, набат, його уроків
людство не забуде. Б Ще день чи два — і зацвітуть сади. В І пісні, і приказки – все вражало багатством
поезії. Г Вовків боятися – в ліс не ходити. Д Сила – у правді, а не в торбині банкнот. |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
26. З’ясуйте вид поданих односкладних речень
Вид речення |
Приклад |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 узагальнено-особове 4 безособове |
А Отак мені доведеться свято зустрічати. Б У сусіда розуму не позичиш. В Весною в селі встають рано. Г Десь недалеко звуки автомобіля. Д Подивлюся ще раз на квіти і трави. |
1 |
|||||
2 |
|||||||
3 |
|||||||
4 |
27. Доберіть антоніми до поданих слів
Слово Антонім
1 індивідуальний 2 чистосердний 3 активний 4 ощадливий |
А лицемірний Б інертний В марнотратний Г регресивний Д колективний |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
1 |
|||||||
2 |
|||||||
3 |
|||||||
4 |
28. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в
реченні (цифра позначає наступне слово)
(1)Коли б (2)усі (3)одурені прозріли,
Коли (4)б усі убиті ожили,
То небо, від прокльонів посіріле,
Напевно, репнуло б від сорому й хули.
А прикметник
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г частка
Д сполучник
Читання й аналіз тексту
Завдання 29–36 мають по чотири варіанти відповіді, серед
яких ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант і позначте його в бланку А
згідно з інструкцією. Не робіть інших позначок, тому що комп’ютерна
програма реєструватиме їх як помилки!
Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери
рядків) і виконайте завдання 29–36.
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А! Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною
формою запису відповідей |
ІСТИНА, ВИСТРАЖДАНА ЖИТТЯМ
(1-4) Колись Сверстюк писав про Сент-Екзюпері: «Для
утвердження своїх істин Сент-Екзюпері зробив усе, що міг: він їх вистраждав
життям і створив у згоді з ними модель свого життя». Ці слова Євгена
Олександровича можна повною мірою адресувати йому самому.
(5-6) Сверстюк має абсолютний літературний слух. Його
художні образи народжуються легко й невимушено. Вони завжди точні й доречні.
Він бачить те, чого недобачають інші.
(7-9) Українське суспільство багато втрачає від того, що й
досі не надрукували жодної книжки його віршів. Тим часом усі вони — як
оригінальні твори, так і переклади класиків — найвищого ґатунку.
(10-15) Його улюблені літературні герої — Дон Кіхот і
Гамлет. Про Дон Кіхота йдеться в його майже автобіографічному вірші
«Сервантес»:
Скільки ламало життя,
Скільки брало на глум —
Чистим лишився стяг,
Вічним — шляхетний сум.
(16-22) А ось як Сверстюк розглядає гамлетівське запитання:
«Питання бути чи не бути означає: бути собою або ніким! Боротись і не приймати
або приймати і терпіти все як є, а потім знайти свою фальшиву роль у маскараді
навколо влади.
Бути — це бути
в
опозиції, бути зі шпагою.
Бути — значить
виконувати
обов’язок!
(23-30)— Євгене Олександровичу, яку особливу ноту, на
Вашу думку, вносить українська література до світової?
— Здебільшого говорять про особливі мотиви, що зачіпаються в
цій літературі, про її дух, який є духом народу. Говорять і про рівень
вершинних явищ цієї літератури. Українська література підняла давні образи
фольклорні на високий мистецький рівень. Потім — безперервний струмінь
романтизму, ідеалізму, духовності, що впливало і на сусідів. Окрім того,
українська література вирізняється своєю народністю, що було втрачено
державними націями.
(31-41)— Який стан українського письменства нині і які
завдання вирішує сучасна літературна критика?
— У нас перервано зв'язок поколінь, і це найбільша біда
нашої літератури. Спадкоємність у нашій культурі переривалася заборонами.
Революція диктувала розрив. «Вишневі садки під сокиру» — це не є у Е.
Блакитного тільки фраза, а це дуже широка метафора. М. Хвильовий як трубадур
нової літератури мусив різко відмежовуватися від «Катерини» Шевченка. У нього
було не тільки «геть від Москви», але і великою мірою «геть від традицій».
Потім виродження культури до і після війни. Втрата рівня — це вже розрив.
«Маленькі вибухи» під час війни, маленькі спроби говорити своїм голосом — майже
в кожного з великих письменників. Усе це було задушено після війни — і ми мали
квітуче болото застою.
От таку літературу ми застали. Батькам не було за що
дякувати.
(42-45) Нині маємо літературу, яка розвивається в умовах
свободи. Я би сказав, що свобода слова — це є великий Божий дар, до якого треба
повільно підійматися тернистою дорогою. Але спокусити свободою слова рабів — це
їх збаламутити. Вони до неї не підіймалися, вони її не завойовували, і вони її
не хотіли, і для них вона страшенно обтяжлива.
(46-48) Тому для багатьох людей, які нині входять у
літературне життя, є багато спокус легкої думки, кон'юнктури, більш чи менш
прихованої. Уже не кажу про те, що багато соромітних явищ, які були при так
званому соціалізмі, нині стали зовсім безсоромними.
(49-53) Треба виховувати ту аудиторію, яка створює ґрунт для
приймання певних вартостей, певних символів і певної мови. Певним чином ми
намагалися виробляти таку аудиторію в 60-ті роки — і нині ті люди продовжують
приходити на наші вечори. А в молодому середовищі ще не виробився цей інтерес
до тем і проблем, які мають існувати в кожному суспільстві.
(54-62) — Картина, яку ви намалювали, мало втішає... Чи
можна сьогодні, по восьми роках незалежності, говорити про відродження духу
справжньої української інтелігенції?
— У нас інтелігенція була фактично ліквідована революційною
і окупаційною законністю. Були ризиковані спроби відродження інтелігенції
всупереч обставинам часу, і була розплата, і залишився посів. Проблема
відродження шляхетного типу людини залишається актуальною. І мені дуже
неприємно чути, що ті часи, коли треба було страждати, протистояти,
закінчилися. Часи вузької дороги нагору ніколи не закінчаться. І це вічна доля
людини — нести свій хрест і йти до своєї мети.
(Із
часопису, 613 слів)
29.
Текст належить до стилю (стилів) мовлення
А художнього
Б публіцистичного
В художнього і розмовного
Г публіцистичного і художнього
30.
У тексті поєднано жанри
А нарису й автобіографії
Б автобіографії й вірша
В вірша, інтерв’ю і статті
Г вірша, інтерв’ю й автобіографії
31.
У фразі «Вишневі садки під сокиру!»
(34-35) Е. Блакитний натякає на ідейний зміст твору письменника
А М. Меттерлінка
Б А. Чехова
В М. Куліша
Г М. Хвильового
32.
Фраза «Маленькі вибухи» під час війни,
маленькі спроби говорити своїм голосом — майже в кожного з великих
письменників» (38-39) у Є. Сверстюка має значення:
А письменники писали щиро й правдиво
Б участь письменників у бойових діях
В виступи письменників перед бійцями
Г письменники критикували владу
33.
Той факт, що улюбленими літературними героями Є.
Сверстюка є Гамлет і Дон Кіхот, свідчить про
А його захоплення шедеврами світової літератури
Б високим рівнем його освіченості й
інтелігентності
В співзвучністю його світоглядних позицій з
позицією героїв
Г те, що ці герої давали натхнення йому як
письменнику
34.
Головну думку тексту виражено в рядках
А «Часи вузької дороги нагору ніколи не
закінчаться. І це вічна доля людини — нести свій хрест і йти до своєї мети».
Б «Сверстюк має абсолютний літературний слух. …
Він бачить те, чого недобачають інші».
В «У нас перервано зв'язок поколінь, і це
найбільша біда нашої літератури. Спадкоємність у нашій культурі переривалася
заборонами».
Г Література має «…виховувати ту аудиторію, яка
створює ґрунт для приймання певних вартостей і проблем, які мають існувати в
кожному суспільстві».
35.
Рядки 31-35 «М. Хвильовий як трубадур нової
літератури мусив різко відме-жовуватися від «Катерини» Шевченка» означають,
що він орієнтував літературу на
А модернізм
Б спадкоємність
В розрив з російською літературою
Г відмежування від світової літератури
36.
Українську літературу НЕ відрізняє від інших
літератур світу
А психологізм зображення
Б використання фольклорних образів
В романтизм та ідеалізм
Г народність
Комментариев нет:
Отправить комментарий